Feedback geven en ontvangen

“Iedereen heeft mensen nodig die feedback willen geven. Zo verbeteren we onszelf”

Deze training kan één-op-één gegeven worden of als in-company training

 

Feedback geven is het op een directe manier het gedrag van de ander ter sprake brengen, zodat deze bewust wordt van zijn gedrag en de effecten daarvan op anderen.

Waarom?blinde vlek feedback

Het belang van feedback geven aan collega’s is groot. Als belangrijkste redenen worden steeds genoemd:

  • Corrigeren (van iemands blinde vlek)
  • Je leert ervan
  • Verbetert de relatie
  • Verbetert de communicatie
  • Verbetert de samenwerking

Hoe?

Effectieve feedback (communicatie) vereist vaak aanpassing aan de typische communicatiestijl van de andere partij. Daarom kijken we eerst naar de verschillende communicatiestijlen die er zijn. De do’s en don’ts van feedback geven/ontvangen worden besproken. Vervolgens staan we stil bij de ingrediënten van een goede en constructieve feedback en gaan we oefenen.

Wat levert het op?

Je bent beter in staat om met respect voor de ander, mensen aan te spreken op hun gedrag. Je leert omgaan met het ontvangen van feedback zonder jezelf aangevallen te voelen.

Reacties:

“Ik heb vaker een feedbacktraining gehad, maar nooit eerder met als onderdeel ‘wie ben ik’, heel verhelderend!”

“Je gaat uit van hoe jezelf bent, nu ben ik me ook meer bewust van de communicatiestijl van anderen”

“Andere kijk gekregen op feedback ontvangen: ik ga nu niet meer meteen in de verdediging, dat is wel mijn neiging”

“Ik heb specifieke tips gekregen waar ik echt iets mee kan”

“Het was allemaal nieuw voor mij en ik heb het als heel prettig ervaren. Veel handvatten gekregen en goede uitleg”

 

Waarom VISA?

Ik ben Marion Muller, eigenaar van VISA, Vaart in Samenwerken. Ik ben gecertificeerd MBTI-coach en gespecialiseerd in persoonlijke ontwikkeling, teamontwikkeling en loopbaancoaching. Het is mijn passie jou je kwaliteiten en kracht te laten vinden en dit te verbinden aan je werk. Bel me voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek (06 22 51 85 51) of ga naar het contactformulier.